Forum Amsterdam Wrocław Strona Główna Amsterdam Wrocław
Forum mieszkańców osiedla Amsterdam we Wrocławiu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Spotkanie Wspólnoty Mieszkaniowej Dmowskiego 17
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Amsterdam Wrocław Strona Główna -> Po sąsiedzku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomes



Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klatka E

PostWysłany: Śro 23:57, 04 Sty 2017    Temat postu:

Ja dostałem od p. Kamili zakres obowiązków ochrony w formie instrukcji. Muszę powiedzieć, że jak ją przeczytałem to parę punktów jest tam takich o które mi chodziło, żeby ochrona miała to w obowiązkach i na szczęście ma. Co innego czy je wykonują, a bardziej czy mieszkańcy i goście osiedla pozwalają im je wykonywać. Dotyczy to obowiązku pilnowania porządku w zakresie parkowania samochodów na chodnikach przy samym budynku.
Sami oceńcie czy obowiązki są wystarczające, czy są wykonywane prawidłowo, czy może powinniśmy mieć jakieś zastrzeżenia do pracy ochrony. Ja też jeszcze muszę się w tą instrukcję wczytać i dam znać co ja myślę.
Tak więc udostępniam ją wszystkim zainteresowanym bo chyba nie jest ona tajemnicą jeśli ja ją dostałem:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SophieMock



Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 17e

PostWysłany: Czw 19:42, 05 Sty 2017    Temat postu:

Dzięki za tą instrukcję-to jest to czego potrzebowałam. Obowiązki sa spoko - trzeba je tylko właściwie wyegzekwować...
1. Co do parkowania - niestety to my musimy się jakoś zmobilizować... to jest informacja, jaką otrzymałam na moje pytania: "Ochrona w trakcie podejmowanych przez siebie interwencji, wielokrotnie spotkała się z nieprzyjemnymi reakcjami Kierowców pojazdów którzy parkowali sposób nieprawidłowy na terenie obiektu. Pracownik ochrony nie dysponuje uprawnieniami którymi mógłby się wspomóc w takich sytuacjach. Nie ma możliwości „zmuszenia” kierowcy do odjechania lub przeparkowania w inne miejsce. Niejednokrotnie dochodziło do ostrej wymiany zdań które skutkowały również wezwanie patrolu interwencyjnego. " Z czym się niestety musze zgodzić...
2. Co do ochrony i patroli - to mam doświadczenia i pozytywne i negatywne - kwestia dogadania obowiązków i z naszej strony wspólnego działania.

Niestety zaistniała sytuacja jest zawiniona przez Juventus - ponieważ chcą na nas przerzucić koszty, które nałożył na nich ustawodawca. Co pokazuje, że niestety pracownicy zarabiali śmieszne pieniądze.. za dość odpowiedzialną i niezbyt przyjemną pracę...(zwłaszcza jeśli chodzi o kontakt z nami i naszymi gośćmi - właścicielami/wynajmującymi mieszkania w Amsterdamie).

Mam nadzieję, ze uda nam się znaleźc jakieś sensowne rozwiązanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz



Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: klatka C

PostWysłany: Pon 20:17, 09 Sty 2017    Temat postu:

A jednak zdarzają się cuda:P

Odpowiedź częściowa na moje pytania nadeszła od Pani Kamili:

w części tej dowiadujemy się dlaczego płacimy takie a nie inne stawki za garaże (to już ktoś będzie musiał sobie to posprawdzać) oraz powierzchnie użytkowe lokali mieszkalnych, użytkowych i garaży

1. Jaka jest powierzchnia użytkowa użyta przy określeniu stawek za metr kwadratowy? Czy wchodzi to też powierzchnia garaży?

Do ustalenia wysokości zaliczek miesięcznych określonych w zatwierdzonym planie gospodarczym (uchwała nr 5/2016) została uwzględniona powierzchnia użytkowa nieruchomości tj. 14.482,57 m2, na co składają się: powierzchnia lokali mieszkalnych wraz z pomieszczeniami przynależnymi 9.518,65 m2, lokale użytkowe 365,63 m2 oraz garaże wielostanowiskowe 4.498,29 m2.

2. Czym podyktowana jest stawka 50 złotych opłat za użytkowanie garaży? czyli 600 złotych rocznie od garażu? I jaka jest liczba łączna miejsc postojowych w garażach w ujęciu (samochody + motocykle).

Lokale garażowe będące odrębnymi lokalami o innym przeznaczeniu, są we współwłasności co oznacza że w każdym z tych lokali prawo do dysponowania lokalem przysługuje wszystkim tym właścicielom, którzy nabyli prawo do wyłącznego korzystania z określonego miejsca postojowego. Oznacza to, że każdy z lokali garażowych partycypuje swoim udziałem w kosztach utrzymania nieruchomości wspólnej w zakresie wszystkich tych pozycji jakie są wyszczególnione przy opłatach wyspecyfikowanych dla lokali mieszkalnych tj. utrzymanie czystości nieruchomości wspólnej, energia elektryczna, ubezpieczenie, konserwacja ogólnobudowlane, przeglądy obowiązkowe, instalacji p.poż, przeglądy wentylacji mechanicznej, szlabanu, konserwacji domofonu i telewizji przemysłowej, ochrony, wynagrodzenia za zarządzanie, koszty utrzymania drogi, konserwacji bram garażowych, kontroli poziomu spali, konserwacji separatora substancji ropopochodnych. Ogólna wartość planowanych kosztów przypadająca na lokale garażowe jest podzielona na ilość: 156 szt. miejsc postojowych, 5 szt. miejsc postojowych dla motocykli oraz 12 szt. komórek gospodarczych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SophieMock



Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 17e

PostWysłany: Pią 15:53, 17 Mar 2017    Temat postu:

Czy widzieliście maila - z załacznikami dot. rozliczenia?
Mam nadzieję, że na zebraniu, kilka pozycji zostanie wyjasnionych... Trochę mnie przeraża:
- 51 k za energię...
- 15 k za ciepło
i kwota - 69k - którą pewnie będziemy musieli pokryć???
Czym sa rozrachunki z kontrahentami?

Pocieszające sa plany:
- kosze na śmieci Smile
- stojaki rowerowe Smile
- wyłaczniki światła Smile
chyba jednak głos ludu dotarł do zarządcy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz



Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: klatka C

PostWysłany: Pią 18:16, 17 Mar 2017    Temat postu:

na szczęście pozycja wynagrodzenie Zarządcy zgadza się co do złotówki:P

czy zauważyliście jak przemyślnie wprowadzony został wstęp o zmartiweniach Zarzadcy faktem nieprawidłowego parkowania smochodów, tylko po to, żeby zaznaczyć że miejsca parkingowe przed budynkiem F są tylko dla właścicieli lokali komercyjnych Laughing

niedoszacowanie wydatków związanych z energią elektryczną? pomyłka o 40 %? Rolling Eyes czy my tu mamy przeciek z prądem? Crying or Very sad

kontener na odpady budowlane? -22 000? no chyba jakaś pomyłka...

woda i ciepło na częściach wspólnych? -15 000?

no i chciałbym zobaczyć faktury za utrzymanie drogi wewnętrznej...

mam nadzieję, że bedzie to jakoś bardziej szczegółowe, bo na razie to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera Shocked

aaaa pozycja o dochodach... coś doliczyć sie też nei mogę.. wynajem powierzchni reklamowej 100 złotych razy 8 miesięcy... i osławiona ekpia filmowa, która podobno wpłaciła 750 złotych... w mordę strzelił, to 1550 złotych powinno być a nie 1170...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwkowa
Administrator


Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: klatka D

PostWysłany: Pią 18:50, 17 Mar 2017    Temat postu:

Prądu to marnujemy na potęgę, non stop świeci się na schodach i na korytarzach - może można skrócić czas świecenia przy tych czujnikach ruchu?

A propos ciepła - kominiarz był zachwycony, mówił ze zimą mamy najgorętsze korytarze. Nie mam porównania z innymi inwestycjami, może to też można trochę przykręcić, w końcu nie mamy rzędu okien na korytarzach, więc jakoś bardzo się nie wyziębia.

Woda to do mycia podłóg? Garażu? Podlewania trawnika?

Ajajaj...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janek



Dołączył: 26 Gru 2016
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 17F

PostWysłany: Pią 21:45, 17 Mar 2017    Temat postu:

Oliwkowa napisał:
Prądu to marnujemy na potęgę, non stop świeci się na schodach i na korytarzach - może można skrócić czas świecenia przy tych czujnikach ruchu?

A propos ciepła - kominiarz był zachwycony, mówił ze zimą mamy najgorętsze korytarze. Nie mam porównania z innymi inwestycjami, może to też można trochę przykręcić, w końcu nie mamy rzędu okien na korytarzach, więc jakoś bardzo się nie wyziębia.

Woda to do mycia podłóg? Garażu? Podlewania trawnika?

Ajajaj...


co do korytarzy to przykładowo w klatce F okazało się, że była jakaś "awaria"... nikt "nie zauważył" do momentu, aż nie poprosiłem o przykręcenie, bo wręcz duszno było


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leeloo



Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: klatka C

PostWysłany: Pią 23:05, 17 Mar 2017    Temat postu:

Co do odkręconych kaloryferów , podobnie było w maju zeszłego roku-firma sprawdzała ogrzewanie nie zakręciła i grzały na maxa. Zgłaszałem 2 razy 23 i 30 maja i dopiero został zakręcony grzejnik. 10-20 grzejników i już mamy rachunek że głowa boli. Wedle zarządcy nie ma termostatu automatycznego dla klatek ani dla węzła wiec jak ktoś nie zakręci to będzie grzało i przy 40 stopniach w cieniu:-) Zupełnie jak ze światłem na klatkach:-) Ciekaw jestem bardzo jakie będzie rozlicznie ciepła i wody dla lokali przy wspaniałym wynalazku jakim jest logoterma...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SophieMock



Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 17e

PostWysłany: Nie 13:02, 19 Mar 2017    Temat postu:

Słyunne korytarze... to taka mała prośba do ekipy architektów - bo z tego co mi powiedziała koleżanka architekt - brak wentylacji jest bublem projektowym i to powinnismy powalczyć z developerem - bo tak nie powinno być?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SophieMock dnia Nie 13:02, 19 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
combat



Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:11, 26 Mar 2017    Temat postu:

SophieMock napisał:
Słyunne korytarze... to taka mała prośba do ekipy architektów - bo z tego co mi powiedziała koleżanka architekt - brak wentylacji jest bublem projektowym i to powinnismy powalczyć z developerem - bo tak nie powinno być?


A nie zabezpieczeniem przeciw pożarowym Wink ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz



Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: klatka C

PostWysłany: Nie 17:21, 26 Mar 2017    Temat postu:

zupełnie z innej beczki...
i chociaż poruszane w wątku obok, to na tyle istotne, że pokusze się powtórznie ogłoszenia..

przedwstępne spotkanie Wspólnoty (akcja Liść Dębu) jutro w Pub-ie 15 (Dmowskiego 15) o godz. 19.

Obecność prawie obowiązkowa:P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwkowa
Administrator


Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: klatka D

PostWysłany: Nie 21:35, 26 Mar 2017    Temat postu:

No topsze, jakoś przeżyję 2 rundy.

My mamy w sumie naliczone 200 zł za jakoś 3 miesiące nieograniczonego używania kontenera i serio nie narzekam.

Ten prąd mnie intryguje. Może mamy żarówy-potwory oświetlające nocą dziedziniec? Może 10 sąsiadów robiło remont przez założeniem licznika? Nie ogarniam.

Szybkie porównanie z Atalem, miesięcznie za m2 mieszkania:

1 Utrzymanie czystości 0,50 zł (u nas 0,74)
2 Wynagrodzenie zarządcy + usługi rozliczeniowe 0,50 zł (u nas 0,45)
a konserwacja/pogotowie techniczne 0,30 zł (u nas 0,33)
b konserwacja bram wjazdowych 0,00 zł
c przegląd techniczny budynków roczny 0,02 zł (u nas chyba 0.05)
d przegląd wentylacji 0,07 zł (u nas 0,9)
e konserwacja i przegląd kotłowni 0,03 zł
f przegląd instalacji ppoż 0,05 zł (u nas 0,02)
g materiały i inne 0,20 zł (u nas 0,19)
h domofon, monitoring 0,02 zł (u nas 0,05, w tym chyba te durne pestki
i konserwacja hydroforni/separator 0,01 zł (u nas 0,05)
4 Energia elektryczna, woda wspólna 0,50 zł (u nas 0,80)
5 Utrzymanie/konserwacja wind/UDT 0,30 zł (u nas 0,24)
6 Utrzymanie terenów zielonych 0,23 zł (u nas 0,13)
7 Ubezpieczenie budynku + OC wspólnoty 0,05 zł (u nas chyba 0,04)
8 Opłaty bankowe i odsetki, opłaty poczta, podatki 0,02 zł (u nas 0,01)

Razem 2,80 zł, dodatkowo 2,13 zł jeśli ktoś ma garaż, a 1,00 zł jeśli miejsce na zewnątrz.

U nas jeszcze jest:

7 Ochrona obiektu 1. 18

18 Konserwacja CCTV i TV 0. 05

20 Konserwacja szlabanu 0. 01 ( u nich pewnie wliczona w miejsce postojowe)

24 Deratyzacja 0. 01

26 Utrzymanie nieruchomości pod drogę 0. 02


Trochę chaotycznie, plis ekskjuz, ale widzę że mega kroją nas na sprzątaniu i tym nieszczęsnym prądzie wspólnym.
U nich właśnie zarządca zaproponował podwyżkę wynagrodzenia z 58 000 do 70 000 Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz



Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: klatka C

PostWysłany: Nie 22:46, 26 Mar 2017    Temat postu:

Oliwkowa,

ja też płaciłem, jak przystało na rasowego Polaka... tylko po to żeby się dowiedzieć, że mam zapłacić więcej... o czym nikt wcześniej nie informował Rolling Eyes że to więcej będzie... ja nie wiem i nie ufam Cool i znam życie na tyle, żeby wiedzieć, że jak były wystawione kontenery, to nie wszyscy za nie płacili i zgłaszali takie potrzeby Shocked
więc wychodzi na to, że najwięcej zapłacą Ci którzy już płacili. A nie zapłacą w ogóle Ci którzy w ogóle nie zgłosili:P

ja poproszę o wytłumaczenie pozycji z wodą na częściach wspólnych, bo wygląda na to, że u nas nie podlewano roślin w lecie, tylko uzupełniano wodę w Aquaparku z naszego licznika Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kongwi



Dołączył: 02 Gru 2016
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 8:11, 27 Mar 2017    Temat postu:

Cześć, czyli dzisiaj się spotykamy przedwstępnie? OK. Kantyna jest dzisiaj zamknięta także trzeba inną lokalizację wymyślić Smile
Co do rozliczeń to faktycznie najbardziej kontrowersyjne są opłaty za ogrzewanie i oświetlenie części wspólnych. Z tego co mi wiadomo grzejniki w korytarzach mają być zakręcone, natomiast widzę, że pomimo to nabijają niemałą sumę. Natomiast co do prądu to trzeba przemyśleć jakiś sposób jak zniwelować to zużycie. Oczywistym ruchem jest zmiana tych nieszczęsnych włączników na klatkach i co dalej? Może warto przeanalizować źródła światła czy nie mamy jakiś archaicznych żarówek.
Co do wentylacji korytarzy to sprawa jest trochę bardziej skomplikowana niż się wydaje. Jednak generalnie i w skrócie: tak, w budynku wysokim korytarze powinny być wentylowane. Mówimy o wentylacji bytowej, bo wentylacja pożarowa to coś innego. Natomiast jeżeli z jakiś powodów nie są, to deweloper musi mieć na to jakieś uzgodnienia, opinie, odstępstwa itp. Bo w przeciwnym razie budynek nie otrzymałby pozwolenia na użytkowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz



Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: klatka C

PostWysłany: Pon 11:14, 27 Mar 2017    Temat postu:

Zmiana banana!!

jak słusznie mój uczony przedmówca zauważył, Kantyna dzisiaj ja zamknięte wrota.

w związku z powyższym następuje ZMIANA LOKALU!!

z brak uinnych chwilowo propozycji... spotykamy się na DZIEDZIŃCU i decydujemy czy zostajemy tam i rozprawiamy szybko i treściwie, czy idziemy na burgera do Maca:P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Amsterdam Wrocław Strona Główna -> Po sąsiedzku Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 6 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin